- سینما مطابق با BIELSA -
اما کدام سینفیل پشت سر مارسلو بیلسا ، مربی آرژانتینی قرار گرفته روی کولر OM خود است؟ پاسخی که کسانی که کاملاً خوب این جنبه پنهان لوکو را می دانند ، داده شده است: البته یک دیوانه جزئی ، اما همچنین عاشق «دنیای سینما». توسط آرتور ژان.

 
"مربی گروهی از مردان را در اختیار دارد تا یک سیستم بازی ایجاد کنند ، مجموعه ای از حرکات که هماهنگی ایجاد می کنند. این کارگردان با هدف ایجاد فرم هایی که زیبایی یا حقیقت را منتقل می کنند ، از همین سلاح ها برای ساختن یک جهان حرکات و اعمال برخوردار است. فکر می کنم مارسلو می توانست یک فیلمساز باشد و مطمئن هستم که می توانست برتری داشته باشد. کسی که صحبت می کند فرانسیسکو خوزه "پانچو" لومباردی است. او یک فیلمساز سخت گیرانه پرو است که اقتباس از داستایفسکی و ماریو وارگاس یوسا را ​​مدیون او هستیم. وی همچنین از بستگان مارسلو بیلسا است. آنها اولین بار در سال 1992 ملاقات کردند. در آن زمان ، پرو ، که همیشه بین سینما و فوتبال جابجا شده است ، مدیر کل Sporting Cristal ، یک باشگاه بزرگ در لیما بود. یکی از تحسین کنندگان بزرگ نیولز اولد بویز Bielsa ، این او بود که ابتکار عمل را دعوت کرد تا تیم آرژانتین را به بازی های دوستانه دعوت کند: "مارسلو به یک ضبط کننده فیلم سیستم PAL نیاز داشت ، فناوری که وجود نداشت. در پرو نیست. به عنوان کارگردان ، یکی داشتم که به او قرض دادم تا بتواند ده ها فیلم VHS را که آورده تجزیه و تحلیل کند. دوستی ما اینگونه آغاز شد. و داستان زیبا دوام دارد. به طور منظم ، پانچو از طرف دوست آرژانتینی اش تماس تلفنی می گیرد: "من به طور منظم DVD های فیلم هایم را برای او می فرستم ، زیرا می دانم او آنها را می بیند. "آنها را ببینید اما همانطور که با یک بازی فوتبال این کار را انجام می دهد آنها را کالبد شکافی کنید:" چند سال پیش ، او سندی را با نظرات دقیق درباره هر یک از فیلم هایم برای من ارسال کرد. این یک سند شخصی است که من آن را در یک مکان امن نگهداری می کنم. "
"او نمی تواند در نیمه راه به یک فیلم علاقه داشته باشد: او باید چندین بار آن را ببیند تا همه چیز را درک کند ، همه چیز را تجزیه و تحلیل کند." لوئیس ورا ، کارگردان شیلیایی
غذاهای دریایی و کنجکاوی فکری
دشوار است بدانید کدام مدیر می تواند مربی فعلی المپیک مارسی باشد. بیشتر شبیه کاپولا ، هنگام فیلمبرداری Apocalypse Now ، روی یک کولر نشسته است یا بیشتر شبیه Pialat ، به واقعیت های فیلم چهار واقعیت را می گوید - "تو مرا دوست نداری ، من هم تو را دوست ندارم! "- در طی مراسم اهدای جوایز؟ آنچه مسلم است این است که مربی آرژانتینی هر کجا که رفته باشد همیشه از سینما برای احساس چیز دیگری استفاده کرده است. اما چی؟ یک حقیقت ، مطمئنا بین سالهای 2011 تا 2013 ، زمانی که او به عنوان مربی در Athletic Bilbao کار می کرد ، بومی Rosario قبلاً به جشنواره سن سباستین اشاره کرده بود تا در نمایش Carne de Perro ، یک فیلم شیلیایی که با آن کار می کند ، شرکت کند. تبدیل شدن به زندگی غیرنظامی یک جلاد سابق دیکتاتوری نظامی. یک فیلم پیچیده ، که چیزهای زیادی در مورد سلیقه نسبتاً تیز Bielsa از نظر سینمایی می گوید.

کارن دو پرو ، نوشته فرناندو گوزونی
 

لوئیز ورا ، فیلمساز شیلیایی ، هرگز هنگامی که یک روز در سال 2007 در راهروهای ورزشگاه الیاس فیگوروا در والپارایسو شیلی با آرژانتینی دیدار کرد ، به این اشتیاق به حلقه ها مشکوک نبود. اما لوئیس ورا کیست؟ مدیر متعهد مردی که در حال حاضر در پاراگوئه در حال فیلمبرداری است ، در سوئد تبعید شد و به سرعت انتقاد از فوق لیبرالیسم و ​​اعتبار بیش از حد بسیاری از جامعه شیلی را انجام می دهد. با توجه به این مشاهدات ، ورا حتی یک فیلم سرگرم کننده از سنگینی به ارث برده از سالهای دیکتاتوری زیر نظر پینوشه ایجاد کرد: Fiesta Patria. در ورزشگاه ، ورا بیشتر به عنوان یکی از مدیران افتخاری سانتیاگو سرگردان ، باشگاه بزرگ والپارایسو شناخته می شود. و در حالی که بیلزا ، مربی تازه منصوب شیلی ، غالباً عقب خود را به آنجا می کشد ، دیدار این دو اجتناب ناپذیر بود. "مارسلو تنها بود. اطرافیان در غرفه ها او را تماشا می کردند اما هیچ کس جرأت نزدیک شدن نداشت. در نیمه وقت ابتکار عمل را گرفتم تا به دیدن او بروم و گفتم: "خوش آمدید." با او به گرمی صحبت کردم. من به او گفتم که من کارگردان هستم ، که به تازگی یک فیلم سینمایی منتشر کرده ام. کارتم را به او دادم. از آنجا که او فردی بسیار محفوظ است ، هرگز جایی برای آشنایی باقی نمی گذارد. "

با این حال ، دو ماه بعد ، هنگامی که تلفن در خانه لوئیس ورا زنگ می خورد ، این مارسلو بیلسا است که درخواست ملاقات در انتهای دیگر گوشی را دارد: "ساعت 8 صبح بود و همسرم به من گفت: آقای بیلسا از طریق تلفن ، او می خواهد با شما صحبت کند. " در آنجا او خود را معرفی می کند و می گوید: "من مارسلو بیلسا هستم ، چند ماه پیش با هم آشنا شدیم. شما در مورد فیلم خود Fiesta Patria به من گفتید و من آن را دیدم. من به شما تبریک می گویم ، نظرات زیادی برای شما دارم من می خواهم در صورت امکان آن را با شما در میان بگذارم. " او با "پروتکل" زیادی با من صحبت کرد ، یک آقا. "ل