- مصاحبه: EMMANUELLE BERCOT -
"یک فیلمساز محبوب بودن چگونه است؟ "
 
او در للوچ ، تاورنیر یا ژاکوت بازی کرد و نویسنده همکاری پولیس بود. در زمان ملاقات ، او Elle sen va را با کاترین دنوو به پایان رسانده بود. آخرین فیلم او ، La Tête haute ، در جشنواره فیلم کن افتتاح شد ، و از آن جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن برای فیلم Maïwenn ، Mon Roi را ترک کرد. فقط آن. آیا امانوئل برکو به چهره جدید سینمای خواستار و محبوب فرانسه تبدیل می شود؟ پاسخ ها - توسط رافائل کلیرفوند و تیری لوناس / عکس: ادی ژوائرت
 
در فیلم بعدی شما ، El sen sen ، کاترین دنوو وجود دارد ... بله ، و همین. من فیلم را برای Deneuve نوشتم. اگر او نمی خواست ، من نمی خواستم. بقیه فقط غیرحرفه ای هستند.
 
چرا افراد غیرحرفه ای را بگیریم؟ من همیشه دوست داشتم با غیر حرفه ای کار کنم ، حتی آن را یک اصل قرار دادم. من بازیگری وحشی انجام می دهم. واضح است که بسیار خطرناک است. اما در پایان ، چیزی کاملاً شاد ، کاملاً نشاط آور وجود دارد. آنها کمی طراوت را باز می گردانند. همه این افراد غیرحرفه ای بازی می کنند مثل اینکه دوست داشتم بازیگری بازی کند.
 
این فیلم چه مشترکی با فیلم های قبلی دارد؟ صادقانه بگویم ، هیچ یک وجود ندارد. سبک تر ، غریب تر است. endian بسیار کمتری است ... ظریف تر ، بگذارید بگوییم. و هیچ صحنه الاغی وجود ندارد ، این اولین صحنه بزرگ برای من است ، چقدر خوشحال شدم!
 
فیلم بورژوازی تر؟ اصلا. برای ساخت این فیلم 4 میلیون بود. دنوو با اقتصاد فیلم سازگار شده است. این فیلم گران است زیرا ما در استان ها فیلمبرداری می کنیم و مجموعه های زیادی دارد. 65 نفر وجود دارد! و فیلمبرداری در خارج از پاریس بسیار گران است: محل اقامت ، مسافرت ، غذا ... عشق ، هنوز 8 میلیون هزینه دارد ...
 
داشتن Deneuve باید به پیدا کردن پول کمک کند ، درست است؟ تو می خندی ؟ من هیچ کانالی نداشتم ، حتی آرته. من حتی CNC ندارم. من فقط دو منطقه دارم. بقیه تهیه کننده و توزیع کننده هستند ... من باید فیلم را در هفت هفته فیلمبرداری کنم. غیرانسانی بود دنوو 113 فیلم ساخت ، او گفت که هرگز با این سرعت شلیک نکرده است. تکنسین هایی که سالانه چهار فیلم می سازند هرگز آن را تجربه نکرده اند ، این یک سرعت بیمارگونه است. اینها واقعاً شرایط خوبی برای کار نیستند ، زیرا شما ثانیه ای برای فکر کردن ندارید. واقعاً ، من فکر نمی کردم که ساخت فیلم اینقدر سخت باشد ، پس از امتناع از آن رد شد ، هنوز کاملاً ویژه است.
"یک پیامبر ، آنها پنج سال فرصت داشتند که بنویسند ، و به آنها مزد می دادند ، آنها دفتر داشتند ... من هم ، اگر پنج سال به من پول بدهید ، ممکن است یک فیلمنامه عالی برای شما پیدا کنم. "
 
بین فیلمنامه Polisse و فیلم پشت صحنه شما به نظر می رسید که در حال افزایش هستید ... فکر می کنم برچسب "فیلم جاده" یک فویل بود. ما از فیلم جاده در فرانسه خوشم نمی آید. همچنین در مورد شخص کاترین دنوو تعصبات زیادی وجود داشت. در این فیلم ، او در نقش یک رستوران دار ، یک آشپز در یک مسافرخانه کوچک ، با مشکلات مالی زیاد بازی می کند. ناگهان و با مواجهه با این سناریو ، برخی می گویند: "ما باور نمی کنیم ، یک بورژوازی بزرگ که از فرانسه عبور می کند. افراد حاضر در کمیسیون ها این کار را دوست نداشتند ، امیدوارم تماشاگران آن را بپسندند.
 
آیا ما در فرانسه فیلمنامه را زیاد کار می کنیم یا کافی نیستیم؟ بودجه کافی برای نوشتن یک مشکل بزرگ است. آنها مدام به من می گفتند: "به پیامبر ، پیامبر ، پیامبر نگاه کن ..." اما آنها پنج سال فرصت داشتند که بنویسند ، و به آنها حقوق می دادند ، دفتر داشتند ... من هم ، اگر پنج بار به من بدهید. اگر این اتفاق بیفتد ، شاید یک داستان عالی برای شما پیدا کنم. مشکل این است که ، در حالی که می نویسید ، حقوق خوبی دریافت نمی کنید. در حالی که کمتر از حداقل دستمزد دریافت می کنید نمی توانید سه سال روی چیزی کار کنید. اگر تهیه کنندگان تصمیم بگیرند برای زمان نوشتن به درستی پرداخت کنند ، ما می توانستیم بنویسیم ، بنویسیم ، بنویسیم ... در یک برهه ، یک فیلمنامه بسیار خوب به ندرت فیلم ناموفق می سازد. و در فیلم ها ، اغلب موارد مربوط به فیلمنامه وجود دارد. من هم برای خودم صحبت می کنم
 
با این وجود ما در سیستمی هستیم که همه چیز سناریو را طی می کند. مشکل این است ، شما باید آن را تغییر دهید تا فرانسه 2 را راضی کند. "فرانسه 2 چه گفت؟ چه گفته است؟ ... "ما همیشه به مردم می گوییم:" خیلی تاریک است ، خیلی تاریک است ". بنابراین آنها در تلاشند تا پایان آن کمی بهتر شود ... وحشتناک است! شما به جای نوشتن به خاطر فیلم خود ، دائماً برای این یا آن کمیسیون بازنویسی می کنید.
"در تلویزیون ، من حتی نمی دانم چه زمانی فیلم من پخش می شود ،
من به آن فکر نمی کنم من آنجا نیستم ، ساعت 2 بعد از ظهر ، به خودم می گویم:
"آنها قصد دارند گلوی من را شکاف دهند." "
 
چرا با فیلمنامه ای که توسط دیگری نوشته شده کار نمی شود؟ اما من هر روز آن را درخواست می کنم. من فکر می کنم این کمیسیون الهام بخش است. همه فیلم های بزرگ آمریکایی را که دوست داریم ، این کارگردان ها نیستند